کد خبر : 2380
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 20:18

ازشایعه تا واقعیت؛ماجرای استخدام‌ های پتروشیمی بندرامام چه بود؟

ازشایعه تا واقعیت؛ماجرای استخدام‌ های پتروشیمی بندرامام چه بود؟
به گزارش ماه‌خبر طی روزهای اخیر برخی فعالین اجتماعی در خصوص استخدام تعداد زیادی نیروی غیربومی در یکی از شرکت‌های پتروشیمی مطالبی منتشر کردند و خواستار ورود و نظارت نهادهای بالادستی در این خصوص شدند.

با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ، ماه‌خبر در هفته های گذشته تحقیقات خود را پیرامون صحت مطالب مطرح شده آغاز نمود و مکاتباتی را با مدیران پتروشیمی ، اداره کار منطقه ویژه ، دفتر نماینده شهرستان، بررسی سامانه صدور کارت حراست پتروشیمی و دیگر عوامل دخیل در استخدام های منطقه آغاز نمود.

لازم به ذکر است ماه‌خبر در خلال تحقیقات خود تنها به صحبت های مسئولین مربوطه اکتفا نکرد و ارائه مستندات در خصوص توضیحاتشان را طلب نموده که بر اساس آن، مطالب ذیل با دیتاهای مستند و واقعی به نگارش درآمد.

بر همین اساس در دوره مدیریت مدیرعامل فعلی پتروشیمی بندرامام(ره)، تعدادی نیرو با قراردادهای پیمانکاری (جاری و پروژه‌ای) مشغول به کار شده‌اند که آمار و ارقام حکایت از جذب حدود ۸۵درصدی نیروهای بومی و ۱۵درصد خارج از استان داشته است.

بخشی از ۱۵درصد غیربومی در دفاتر خارج از استان مشغول بکار شده و برخی دیگر نیز در قسمت‌های تخصصی درون پتروشیمی مشغول شده‌اند.

نکته دیگر اینست نفراتی که با کد ملی های مختلف در پتروشیمی بندرامام استخدام شدند در سامانه اداره کار منطقه ویژه ثبت نام کرده بودند و شرایط بومی منطقه به آنان اطلاق شده بود. افراد غیربومی امکان ثبت نام در سامانه اداره کار را ندارند.

به عنوان مثال افرادی که در یک استان دیگر متولد شده اند اما با بومی های منطقه وصلت کرده باشند به عنوان بومی محسوب می شوند. و یا افرادی که از کودکی در شهرستان زندگی می کردند و دوران تحصیلات دانش آموزی خود را در این شهرستان گذرانده باشند بومی محسوب می شوند.

هرچند که بنظر می‌رسد بسیاری از اخبار منتشر شده در روزهای گذشته در این خصوص ناشی از اطلاعات ناقص یا جهت داری بوده که با انگیزه های نامعلوم از سوی برخی افراد از داخل پتروشیمی بندرامام به بیرون منتقل شده اما شواهد و مستندات نشان‌ می‌دهد در دوره مدیرعامل فعلی ۸۵درصد از نیروهای جذب شده بومی منطقه و ۱۵درصد نیروی غیربومی با شرایط ویژه میباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.