کد خبر : 1501
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 22:55

پیام مدیرعامل پتروشیمی کارون به مناسبت روز پتروشیمی:روز پتروشیمی، یعنی روز ارزش آفرینی

پیام مدیرعامل پتروشیمی کارون به مناسبت روز پتروشیمی:روز پتروشیمی، یعنی روز ارزش آفرینی

مدیرعامل پتروشیمی کارون با عرض تبریک روز پتروشیمی به تمامی زحمت کشان این حوزه ابراز داشت: پتروشیمی ها برای ارزش آفرینی ساخته شده اند و باید این روز را روز ارزش آفرینی نیز نامید. در صنعت نفت و گاز دنیا صدها محصول کاربردی تولید می شود که سهم ایران کمتر از ۱۰ درصد این محصولات

مدیرعامل پتروشیمی کارون با عرض تبریک روز پتروشیمی به تمامی زحمت کشان این حوزه ابراز داشت: پتروشیمی ها برای ارزش آفرینی ساخته شده اند و باید این روز را روز ارزش آفرینی نیز نامید. در صنعت نفت و گاز دنیا صدها محصول کاربردی تولید می شود که سهم ایران کمتر از ۱۰ درصد این محصولات است. باتوجه به این میزان ذخایر نفت و گاز موجود در کشور می توان مقدار و تعداد تولید محصول را افزایش داد.

وی افزود: در صنایع بالا دست پتروشیمی ها حدود ۸۰ درصد از فروش صرف خرید خوراک می شود، و این میزان در صنایع میانی تقریبا به ۵۰ درصد و در صنایع پایین دست تقریباً به ۳۰ درصد می رسد و این سِیر نشان می دهد که تکمیل زنجیره ارزش به معنای واقعی به چه میزان اثربخش است.

علیرضا صدیقی زاده با اشاره به فرآیند محوری بودن پتروشیمی اظهار داشت: فرآیند محوری ایجاد اشتغال می کند و اگر آن را به صنایع پایین دست بسط دهیم به میزان قابل توجهی اشتغال افزایش و در مقابل میزان مصرف انرژی هایی همچون برق،گاز و آب کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه تولید رویه سختی دارد بیان داشت: اگر نگاه از تناژ محوری و فروش با تناژ بالا به سمت فرآیند محوری و توسعه سبد محصول در سطح کلان تغییر کند می توان به وضوح تکمیل زنجیره ارزش را در کشور مشاهده کرد و آن روز دیگر دغدغه ی تامین انرژی نیز به حداقل خواهد رسید.

مدیرعامل اولین تولید کننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه در پایان گفت: روز پتروشیمی را به تمامی افرادی که در شرایط سخت موجود همچون تحریم ها تلاش کردند تا این صنعت ارزش آفرین استوار و در مدار بماند خسته نباشید و خداقوت می گفته و همچنین به صنعتگران پتروشیمی تبریک و تهنیت عرض می کنم. موفق و پیروز باشید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.