کد خبر : 4089
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 8:53

ورود نیشکر خوزستان برای تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال اکالیپتوس

ورود نیشکر خوزستان برای تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال اکالیپتوس
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در واحد‌های هشتگانه نیشکری با برنامه‌ریزی های انجام شده برای تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال، در پویش یک میلیارد درخت در خوزستان پیشگام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان این خبر، اعلام کرد:در قالب این پویش، از سال آینده هر کشت‌و‌صنعت نیشکری متعهد به برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار، این اقدام شرکت توسعه نیشکر خوزستان یک‌قدم مهم در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و رونق زراعت چوب است.

دکتر عبدعلی ناصری تأکید کرد : در سال جاری هر یک از کشت‌و‌صنعت‌های هشت‌گانه در هماهنگی با اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان برای تولید ۵۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس برنامه‌ریزی کرده‌اند و برای سال‌های آینده نیز شرایط را برای تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال در مجموع واحد‌ها مهیّا می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف نهال‌کاری در کشت و صنعت‌های نیشکری، بیان کرد:صیانت از منابع طبیعی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال سه‌گام توسعه نیشکر در نهضت درختکاری است و بر اساس این طرح، هر ساله طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، نهال‌های مثمر و غیرمثمر از جمله اکالیپتوس کاشته می‌شود.

مرجع: صداوسیما

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.