کد خبر : 5317
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 11:57

ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۲ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در بندر ماهشهر

ضبط و معدوم‌سازی بیش از ۲ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در بندر ماهشهر
رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر بیش از 2500 کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف انسانی کشف و برابر دستورالعمل های سازمان دامپزشکی با حکم مقام قضایی معدوم شد.
ضبط و معدوم‌سازی بیش از 2 تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در بندر ماهشهر

روح اله قنواتی رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی، بیش از ۳۶۰۰ مورد نظارت بهداشتی مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی از ابتدای سال تا کنون صورت پذیرفته است.

قنواتی در ادامه بیان کرد: بازرسی بهداشتی دامپزشکی بندر ماهشهر شامل مراکز کشتارگاه دام ، رستوران ها، قصابی ها، سردخانه ها و… در سطح شهرستان  می باشد و از ابتدای سالجاری بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف جمع آوری و برابر دستورالعمل های سازمان دامپزشکی با حکم مقام قضایی نسبت به معدوم سازی آنها اقدام گردید.

وی همچنین گفت: نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری، از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر و مطلوب در زمینه ارتقاء بهداشت عمومی، تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات است.

قنواتی افزود: تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت موادغذایی  با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت های دامپزشکی به شمار می‌رود .

وی از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که زیر نظر اداره دامپزشکی هستند، خریداری کنند و از خرید گوشت که در کنار معابر خیابان و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۵۲۳۲۳۱۲۴-۰۶۱ اطلاع دهند

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.