کد خبر : 5217
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 9:51

برگزاری دوره آموزشی مقابله با تب کریمه کنگو برای قصابان و کارکنان رستوران صنایع ماهشهر

برگزاری دوره آموزشی مقابله با تب کریمه کنگو برای قصابان و کارکنان رستوران صنایع ماهشهر
رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر از برگزاری دوره آموزشی ترویجی مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کنگو برای قصابان و کارکنان رستوران شرکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر خبر داد.
برگزاری دوره آموزشی مقابله با تب کریمه کنگو برای قصابان و کارکنان رستوران صنایع ماهشهر

روح اله قنواتی گفت: باتوجه به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یک دوره آموزشی و ترویجی با همکاری HSE پتروشیمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در محل رستوران این مجتمع اقتصادی برگزار شد.


وی افزود: این دوره آموزشی با هدف آشنایی قصابان و کارکنان رستوران شرکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر، با بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو توسط کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان بندر ماهشهر، تشکیل شد.


قنواتی ادامه داد: در این دوره آموزشی نکاتی شامل خودداری از کشتار دام در محل‌های غیر مجاز،  تهیه گوشت مورد نیاز از مکان‌های زیر نظر بهداشتی دامپزشکی، رعایت اصول ایمنی در موقع تماس با گوشت تازه و جگر، نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در یخچال توسط کارشناس اداره دامپزشکی ارائه شد.


رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر با اشاره به اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه گنگو  یک بیماری شغلی است، اضافه کرد: افراد در معرض خطر شامل؛ دامداران، دامپروران، چوبداران، قصابان، سلاخان، دامپزشکان، پزشکان، کارکنان بیمارستان‌ها و کارکنان رستوران‌ها را شامل می‌شود که دوره کمون بیماری در دام ۳ تا ۱۲ روز و در انسان ۳ تا ۹ روز است.

به گفته قنواتی؛ بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک میان انسان و دام است که از راه تماس مستقیم با دام آلوده، خون و مایعات بدن و تماس مستقیم با گوشت یا بافت‌های دام آلوده و همچنین از طریق گزش کنه به انسان منتقل می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.