کد خبر : 6587
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 0:52

کار دشوار مجاهد در شهرداری بندرماهشهر؛از باتلاق بدهی ها تا ماشین آلات خراب و پروژه های متوقف شده!!

کار دشوار مجاهد در شهرداری بندرماهشهر؛از باتلاق بدهی ها تا ماشین آلات خراب و پروژه های متوقف شده!!

🔹طی سال های اخیر شهرداری بندرماهشهر به عنوان یکی از شهرداری های متمول کشور شناخته میشد. در ۷سال اخیر اما خبری از این ثروت نیست! 🔹استانی شدن برخی اعتبارات شهری و قطع شدن حق آلایندگی ها باعث شد شهرداری بندرماهشهر با سایر شهرداری های هم رده خود وضعیت مالی نسبتا برابر داشته باشد. 🔹در ۳سال

🔹طی سال های اخیر شهرداری بندرماهشهر به عنوان یکی از شهرداری های متمول کشور شناخته میشد. در ۷سال اخیر اما خبری از این ثروت نیست!

🔹استانی شدن برخی اعتبارات شهری و قطع شدن حق آلایندگی ها باعث شد شهرداری بندرماهشهر با سایر شهرداری های هم رده خود وضعیت مالی نسبتا برابر داشته باشد.

🔹در ۳سال اخیر و از شروع این دوره شورا، شهرداری بندرماهشهر کاملا به شیوه بچه پولداری مدیریت شد؛ تهیه اقلام مصرفی فراوان، خرج های بیهوده و همچنین اسراف های بیجا باعث شد شهرداری بندرماهشهر زیر بار بدهی ۳۰۰میلیاردتومانی برود.

🔹اکنون عملکرد بسیار ضعیف سال های اخیر شهرداری در برابر چشمان مردم قرار دارد. دوره ای که با شعار پوشالی نهضت آسفالت شروع شد و هشت ماه مانده به پایان دوره ، هنوز بندرماهشهر یک خیابان سالم هم ندارد.

🔹انجام کارهای روتین شهرداری، در کنار روبان بُری پروژه های کوچک با افتتاحیه های گاها سوری و پول پاشی های تبلیغاتی، شیوه مدیریت ۳سال اخیر بود که تلاش شد شهروندان را با آن سرگرم کنند.

🔹اکنون و در واپسین ماه‌های این دوره شورای شهر، مجاهد نظارات به عنوان شهردار بندرماهشهر به شهرداری بازگشت.

🔹در دوره مدیریتی سابق نظارات هم شهرداری با چالش های مالی مواجه بود، به گونه ای که وی وادار شد بسیاری از پیمانکاری ها را حذف و امورات را با استفاده از ظرفیت های درونی سازمان اداره کند. به عنوان مثال تمامی تعریض های معابر اصلی شهر با استفاده از ظرفیت درونی شهرداری و بدون پیمانکار انجام شد.

🔹ارتباطات موثر نظارات با مدیران بالادست باعث شده بود بودجه های مناسبی در دوره وی جذب شود؛ به گونه ای که برای اولین بار در تاریخ شهرداری، بودجه های سالانه شهرداری ۳ماه مانده به پایان سال به صورت کامل محقق میشد.

🔹تحقق همان بودجه ها باعث شد تا علاوه بر رسیدگی به وضعیت معیشت پرسنل، طرح پر چالش طبقه بندی مشاغل برای اولین بار در خوزستان برای کارگران شهرداری بندرماهشهر اجرا شود؛ و پروژه های زیرساختی اولویت دار در شهر اجرا شود.

🔹شاید مختصرا بشود مهم ترین پروژه های نظارات را احداث بی سابقه ۲۰ کیلومتر کانال های زیرزمینی دفع آبهای سطحی، احداث پل روگذر خیابان کارگر، افتتاح شهربازی مون، تعریض خیابان های پر تردد ، ساماندهی پایانه مسافربری ناحیه صنعتی ، ایجاد ده ها کیلومتر روشنایی، ساماندهی اساسی پارک لاله، سنگ فرش بازار ناحیه صنعتی، ایجاد ده ها پارک و بوستان محله ای و افتتاح پارک مهروماه در ۴سال پر چالش(کرونا، تورم شدید و…) اشاره کرد.

🔹عملکرد نظارات اما برای برخی افراد که از دیرباز شهرداری را ارثیه پدری خود میدانستند مطلوب نبوده و نیست! و همیشه تلاش میکردند نقاط مثبت وی فراموش و اشتباهات کوچک مدیریتی که یک امر طبیعی هر دوران مدیریتی است را به رخ شهروندان بکشانند.

🔹اکنون مجددا مجاهد نظارات با تکیه به تجربیات گذشته و انبوهی از مشکلات پیش رو، برای مدت زمانی کوتاه، سکان شهرداری را بدست گرفته تا ببینیم می شود این شهرداری متلاطم را به ساحل آرامش برساند یا خیر…!!

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.