کد خبر : 5777
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1403 - 10:44

نشست مطالعاتی «بحران های جهانی و تغییرات اقلیمی» در شهرک طالقانی ماهشهر برگزار شد

نشست مطالعاتی «بحران های جهانی و تغییرات اقلیمی» در شهرک طالقانی ماهشهر برگزار شد
نشست مطالعاتی «بحران های جهانی در پی تغییرات اقلیمی» با حضور اعضا و علاقمندان در کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم شهرک طالقانی شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش ماه خبر، نشست مطالعاتی “بحران های جهانی در پی تغییرات اقلیمی” با حضور اعضا و علاقمندان در کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم شهرک طالقانی شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.
این مجموعه مقالات توسط یاسمین عساکره عضو کتابخانه و کارشناس ارشد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی معرفی شد و توسط اعضای حاضر مورد واکاوی، بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست بحث و گفتگویی پویا در خصوص تأثیرات تغییرات اقلیمی بر آینده ایران و به خصوص استان خوزستان انجام شد و همچنین به بررسی تحولات اقلیمی و تأثیرات آن بر منابع آبی، کشاورزی، بخش صنعتی و حفاظت محیط زیست پرداخته شد.
یکی از نکات مطرح شده، این بود که تغییرات اقلیمی باعث کاهش بارش در برخی مناطق خواهد شد که می‌تواند منجر به کاهش منابع آبی و مشکلاتی برای کشاورزی و تأمین آب شرب و همچنین مشکل خشکسالی و گرد و غبار در آینده شود. همچنین، تأثیرات این تغییرات بر بیابان‌زایی و افزایش دمای هوا که ممکن است منجر به شرایط آب و هوایی بسیار گرم‌تر و خشک‌تر در مناطقی مانند خوزستان شود، مورد بحث قرار گرفت.

در جریان بحث، راهکارهای مختلفی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در ایران و استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت که این راهکارها شامل بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در زمینه مدیریت منابع آب، کشاورزی هوشمند، انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش اطلاع‌رسانی و آموزش مردم در خصوص مدیریت منابع طبیعی و مقابله با تغییرات اقلیمی و توسعه زیرساخت‌های مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی بود.

ماهشهر شهرک طالقانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.