کد خبر : 3521
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 14:38

ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد

ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان: برای مدیریت و کنترل سیلاب در استان باتوجه به پیش بینی بارندگی در فصل پاییز، ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت : با توجه به هشدارهای هواشناسی، ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد.

به گزارش ماه خبر ؛ مرتضی شرف الدین شیرازی به پیش‌بینی هواشناسی درخصوص میزان بارندگی‌ها در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخلیه تدریجی و آنی ذخایر آبی پشت سد‌های خوزستان به منظور مدیریت و کنترل سیلاب انجام شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای ۳۰ شهرستان نشست‌های جداگانه و برای ۶ شهرستان در معرض سیلاب و آبگرفتگی، جلسه‌های اختصاصی درخصوص مدیریت سیلاب، روان‌آب و آبگرفتگی با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی تشکیل شده است، افزود: ذخایر آبی در هر کدام از حوزه‌های آبریز متفاوت است . و ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد .

شرف الدین شیرازی می‌گوید: در حال حاضر با توجه به در پیش داشتن کشت پاییزه و امکان وجود خطا در پیش‌بینی هواشناسی نمی‌توان ذخیره آب پشت سد‌ها را تخلیه کرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: مسئولیت مستقیم مدیریت سیلاب بر عهده سازمان آب و برق خوزستان و مسائل مرتبط با آبگرفتگی شهری به صورت مشترک بر عهده شرکت آب و فاضلاب و شهرداری است.

وی به تشکیل گروه‌های مشترک برای مدیریت و اجرای کار‌های لازم در زمان بحران اشاره و اضافه کرد: این تیم‌های ۵ نفره متشکل از نمایندگان فرمانداری، شرکت آب و فاضلاب، شهرداری، شرکت برق و گروه‌های جهادی است تا درصورت وقوع بحران در زمینه آبگرفتگی و سیلاب وارد عمل شده و کار‌های کنترلی را انجام دهند.

به گفته شرف الدین شیرازی؛ برای هر شهرستان نیز یک یا چند شهر معین مشخص شده که وظیفه آن‌ها بیشتر در زمینه تامین ماشین آلات است.

وی به احتمال آبگرفتگی در سازه‌های تقاطعی در سطح راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۵ سازه در برخی پل‌ها که به مرور زمان دچار رسوب شده شناسایی شدند و مسئولیت رفع مشکل آن‌ها برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

شرف الدین شیرازی با تاکید بر هم‌افزایی بین دستگاهیف افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از بحران جدی در مدت پیش رو صورت گرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان به شهر‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، کارون، بندرامام خمینی (ره)، هندیجان و چمران با سابقه آبگرفتگی اشاره کرد و ادامه داد: در اهواز همچنان ۲۵ نقطه با احتمال آبگرفتگی وجود دارد که برای خارج شدن از این وضعیت طرح‌هایی تعریف شده و پیش‌بینی لازم برای نصب پمپ در دیگر نقاط نیز صورت گرفته است.

به گفته شرف الدین شیرازی؛ باتوجه به کار‌ها و برنامه‌ریزی ها، پیش‌بینی می‌شود وضعیت به نسبت پارسال مناسبتر باشد، اما با این وجود نمی‌توان نسبت به شرایط توپوگرافی شهر اهواز و دشت خوزستان بی‌توجه بود.

منبع : صداو سیما

ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد
ذخایر آب سد‌های خوزستان به صورت تدریجی و آنی تخلیه خواهد شد
نمادک سایت

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.