کد خبر : 4590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 16:49

خوزستان با چشم انداز تولید ۶ میلیون تن گندم

خوزستان با چشم انداز تولید ۶ میلیون تن گندم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تولید ۶ میلیون تن گندم و تامین نیمی از نیاز کشور از برنامه ریزی ها و چشم اندازهای حوزه کشاورزی استان است.
خوزستان با چشم انداز تولید 6 میلیون تن گندم

به گزارش ماه‌خبر، مجید نبی پور  در نشست کشت قراردادی در محل سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:  یکی از مولفه‌های مهم برای رشد تولید، رعایت الگوی کشت است.


وی   افق دید تولید گندم در خوزستان را در آینده ۶ میلیون تن پیش بینی و افزود:  با بررسی و برنامه ریزی مناسب، در نظر گرفتن اقلیم و بارندگی ها، رعایت الگوی کشت و آبیاری تکمیلی زمین‌های دیم امیدواریم تا چهار سال آینده ۶ میلیون تن گندم در استان تولید و خوزستان تولید کننده نیمی از گندم مورد نیاز کشور شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر اینکه کشاورزی کاری علمی و تخصصی است، ادامه داد:  می‌توان با افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات، کاهش قیمت نهاده ها، اعطای انواع یارانه‌های دولتی و اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان، آن‌ها را برای تولید بیشتر تشویق کرد.

نبی پور بیان کرد:  توسعه و معرفی ارقام جدید، توسعه ابزار کار، تغذیه بهنگام، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، آبیاری و کاهش افت برداشت در مزارع از مولفه‌های مهم برای دستیابی به رشد تولید در استان است.

تولید گندم خوزستان از حدود ۴۰۰ هزار تن در سال ۱۳۷۱ به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در کشت پاییزه سال گذشته رسیده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.