کد خبر : 3595
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 21:56

بازار خوزستان همچنان در انتظار واردات دام

بازار خوزستان همچنان در انتظار واردات دام
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات دام به استان خبر داد و گفت: با وجود همه پیگیری‌ها، واردات دام به خوزستان همچنان ممنوع است.

به گزارش ماه خبر ، عبدالامیر نیرومند در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز ۷ آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مکاتباتی انجام‌شده و بارها به ستاد مبارزه با قاچاق نیز نامه زده‌ایم تا این مساله حل شود، اما این کار ممنوع است و اجازه واردات دام به استان داده نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر این مساله حل شده و اجازه واردات دام به استان داده شود قطعا شاهد تعدیل قیمت گوشت قرمز در استان خواهیم بود.

نیرومند با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت دامی در خوزستان عنوان کرد: در استان ۲۰ مجتمع پرواربندی وجود دارد که در حال عرضه دام هستند. در این زمینه با تامین نهاده‌ها سعی داریم تا این شرایط را بهبود ببخشیم و از این حوزه حمایت کنیم.

وی ادامه داد: موازنه گوشت قرمز در دو سال گذشته در استان خوزستان منفی بود اما با توجه به افزایش ظرفیت واحدهای پرواربندی در استان و تلاش‌های انجام‌شده در این حوزه، اکنون این موازنه مثبت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به توزیع ۲ هزار تن کنجاله در استان گفت: به دلیل مسایل ارزی چالش‌هایی در بحث کنجاله داشتیم اما اکنون مشکلات در حال حل شدن است و ظرف مدت ۲۰ روز آینده مشکل تامین کنجاله به صورت کامل حل خواهد شد.

نیرومند در خصوص بحث مرغ در بازار خوزستان تصریح کرد: ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ با هدف تنظیم بازار از استان‌های دیگر وارد خوزستان می‌شود تا مشکلی در تامین مرغ بازار خوزستان نداشته باشیم.

وی افزود: هم چنین میزان جوجه‌ریزی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته و در این زمینه حدود ۵ میلیون جوجه‌ریزی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در پایان گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خوزستان ۸۲ تا ۸۵ هزار تومان و متناسب با دیگر استان‌هاست و از این رو شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم./ایسنا

بازار خوزستان
بازار خوزستان
نمادک سایت

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.